FAQ

Jeśli nigdy nie zlecałeś/łaś zadań Wirtualnej Asystentce, to pewnie masz pytania o to, jak przebiega współpraca. Zebrałam te, które powtarzają się najczęściej, ale jeśli nie zaspokoiłam Twojej ciekawości, to zapraszam do kontaktu!

Jak zacząć współpracę?

Najważniejsza kwestia na start! Zacznij od zastanowienia się, jakie zadania chcesz zlecić. Planujesz je cyklicznie czy chcesz, żeby były wykonane jednorazowo? Masz jakieś konkretne życzenia, o których powinnam wiedzieć? Zapisz je sobie!

Następnie wyślij wiadomość bezpośrednio na adres kontakt@ewamedrzecka.pl – na wiadomości odpowiadam w ciągu 48h (nie licząc weekendów i świąt). Jeśli po tym czasie nie dostaniesz odpowiedzi, możliwe, że technika płata figla – wyślij proszę wiadomość ponownie!

W wiadomości podaj mi jak najwięcej szczegółów dotyczących zlecenia – dzięki temu skrócimy czas negocjacji i ustaleń. Jeśli potrzebujesz, możemy umówić się na krótką rozmowę na Teamsie, Google Meet czy Zoomie, żeby ustalić szczegóły zadania.

Ile kosztuje współpraca?

Wiem, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale… To zależy! 

Pracuję w dwóch modelach rozliczeń – projektowym i pakietowym, więc to od rodzaju zadań zależy, jak będzie kształtowała się wycena. Więcej o modelach przeczytasz w Cenniku, możesz również wysłać mi wiadomość, jeśli potrzebujesz wyceny konkretnego zadania.

Niezależnie od przyjętego modelu, wystawiam faktury bez VAT (nie jestem vatowcem).

Skąd wiem, za co płacę?

Jeśli zlecasz mi zadanie rozliczane w modelu projektowym (np. montaż filmu, transkrypcję nagrania czy edycję podcastu), to przed przystąpieniem do realizacji zadania informuję Cię o tym, ile będzie to kosztowało – jeśli nie jestem w stanie podać dokładnej kwoty ze względu na aspekty techniczne, określam przedział cenowy.

Jeżeli natomiast decydujesz się na zakup pakietu godzinowego, to przedstawiam Ci raport czasu pracy z aplikacji Toggl – widzisz w nim, ile czasu zajęło mi określone zadanie i jaką część pakietu wykorzystałeś/łaś.

Co dzieje się z niewykorzystanym czasem?

Pakiety ważne są miesiąc od dnia zakupu.  Jeżeli w czasie ważności pakietu nie będziesz mieć dla mnie kolejnych zadań, to niewykorzystane minuty przepadają.

Decydując się na współpracę z Tobą, blokuję odpowiednio swój czas, co powoduje, że nie mam możliwości podjęcia w tym czasie innej współpracy. 

A co, gdy czas się skończy, ale zadania nie?

Jeżeli tylko będę w stanie, to chętnie podejmę się realizacji kolejnych zadań dla Ciebie. Będzie się to jednak wiązało z dodatkowymi kosztami – możemy ustalić je indywidualnie, mając na względzie zakres pozostałych zadań albo zaproszę Cię do zakupu kolejnego pakietu godzin.

Jak wygląda przekazanie gotowych zadań?

Każde zadanie przekazuję Ci do akceptacji – jeżeli w ciągu 48h (nie licząc weekendów i świąt) nie zgłosisz uwag, uznam, że przyjmujesz moją pracę bez zastrzeżeń.

Jeśli będziesz mieć uwagi, wprowadzę poprawki najszybciej, jak to możliwe. W przypadku rozliczenia projektowego, w cenie konkretnego zadania masz możliwość zlecenia mi dwóch drobnych poprawek.

Gotowe zadania, w zależności od specyfiki,  mogę przekazać Ci za pośrednictwem np. WeTransfer, Dysku Google, Asany czy wysyłając jako załącznik do maila.

Jak możemy się komunikować?

Sposób komunikacji i przekazywania zadań ustalamy na początku współpracy – ma być efektywnie i wygodnie dla obu stron 😉

Preferuję wymianę maili, ale znam też Asanę i Trello. W ostateczności możemy skorzystać z Messengera czy Instagrama – ale tylko w kwestiach pilnych albo do poinformowania o nowym zadaniu czy jakiejś istotnej kwestii. 

W jakich dniach i godzinach jesteś dostępna?

Pracuję zazwyczaj od poniedziałku do piątku, między 9:00 a 16:00. Pamiętaj jednak, że działam w różnym zakresie dla kilku klientów jednocześnie, więc nie jestem przykuta do laptopa 😉 Może zdarzyć się tak, że nie odpowiem na Twoją wiadomość od razu – zrobię to jednak na pewno w pierwszej wolnej chwili!

Jeśli potrzebujesz mojej pomocy w innych godzinach – daj znać, jeśli nie będzie to kolidowało z innymi moimi obowiązkami, to chętnie poświęcę Ci czas.

Jeśli nie uzgodniliśmy mojej dyspozycyjności w określonym dniu lub przedziale czasowym, to  proszę, nie oczekuj jej ode mnie. Nie pracuję w weekendy ani święta – jeśli wykonuję w tym czasie zadania, to dlatego, że chcę i mogę, nie traktuj tego jako normę.

Obowiązują mnie ustalone terminy, nie ścisłe godziny pracy.